vrijdag 12 december 2014

Gehaakte wantjes

Voor Mariza, nu bijna 5, haakte ik deze wantjes zonder dui:


Ik maakte ze van restjes Merino wol, Lana grossa Bingo kleur 154, 7060 en 708 die ik gebruikte voor de kerstslingers in Haken en kleur - Feest!


Ik maakte de wantjes zo:
Met roze in een magische ring 9 vasten. Sluit de toer met een vaste in de eerste steek en haak in elke steek 2 vasten. Totaal 18 steken. (Wil je bredere wantjes, meerder dan nog een toer: om en om 2 vaste in de steek, dan weer een enkele vaste. 
Haak vervolgens 8 toeren in spiraal verder, zonder te meerderen. 
Maak dan het gat voor de duim, 3 lossen, 2 steken overslaan en in de volgende steken een vaste. 
In de volgende toer haak je 2 vaste in de boog van 3 lossen. Haak nog 4 toeren  met dezelfde kleur en haak de laatste toer in deze kleur: half stokje, steek overslaan, losse, half stokje, tot je rond bent. 

Hecht met oranje aan en haak 4 toeren in elke steek een vaste. 
Haak met geel een ketting van 75 lossen (ongeveer) en rijg dit door de laatste toer roze en maak een strikje. 

Maak precies eenzelfde wantje nog een keer, voor de andere hand. 

Wil je toch een duimpje: Hecht dan je draad aan op de opening, en haak op de steken vasten, omdat het zo'n klein dingetje wordt, kun je de steken in 1 keer dicht trekken. 


Veel geluk!





Share on TumblrPin It!

2 opmerkingen:

  1. Super leuk en mooi gemaakt. Wat een gaaf idee om het frame van de lampenkap te bekleden met haaksels..super!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke wantjes zeg! Die ga ik snel maken, mijn dochtertje klaagt over 'ijshandjes', dus dit komt als geroepen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen