maandag 24 december 2012

Zalige kerstdagen

Het is zo gewoon maar zeker niet vanzelfsprekend; eerste kerst met de familie van Daan en tweede kerstdag bij mijn familie. Mijn moeder is tweede kerstdag jarig, dus extra feest!

Ik heb voor mijn moeder al een hele stapel gehaakt, maar mijn schoonmoeder had nog niets. Dus deze kerst krijgt zij dit kussen.

Ik maakte het in een avond. Met naald 4 haakte ik een ronde basis granny. In plaats van 3 stokjes haakte ik 3 samengevoegde stokjes en 3 lossen. Meerderen en minderen op gevoel. Ik heb 1 toer dubbel en 2 toeren enkel gemaakt, op het laatst ging het een beetje bubbelen, dus had ik iets minder moeten meerderen.

Ik pakte de rieten papiermand en legde die op een wollen deken. Dat deed ik nog een keer en knipte ze uit en naaide ze vast, goede kanten op elkaar en als laatste een opening vrij houden en omdraaien. Vullen en dichtnaaien.
Gehaakte lapje erop naaien en ik had een doily eerder gekocht en dat vond ik er ook wel leuk op staan.

Ik heb altijd weer moeite om iets dat ik zelf heb gemaakt weg te geven, maar ik doe het toch graag. Ik hoop dat granny blij is met het granny kussen!

Ik wens iedereen veel geluk de komende feestdagen en zeker voor de mensen die helemaal niet in een feeststemming zijn, maar toch de feestdagen door moeten komen.




Share on TumblrPin It!

5 opmerkingen:

  1. hoi Saskia,

    ze zijn superleuk geworden !!

    fijne dagen

    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Saskia,
    Mooi kussens hoor!
    Gezellige dagen toegewenst!
    Grtz,
    Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi! Zal granny blij mee zijn.
    Fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb ik toch een creatieve zus. mooi hoor!! X Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb ik toch een creatieve zus. mooi hoor!! X Brenda

    BeantwoordenVerwijderen